Accommodatie

Indeling bungalow

Deze 4-persoons bungalow, in 1972 gebouwd, van Stichting Het Fonds voor Weduwen en Wezen van leden kunstenaars der Maatschappij Arti et Amicitiae op het Zuiderveld in Geesbrug ligt op een groot kavel van 875 m². Zij heeft een grote tuin, een kunstenaarsatelier-chalet en een speciale schuur voor opslag van gereedschap en tuinmeubilair. Dit alles te midden van de natuur gelegen.

Entrée met direct links de schoonmaak- en stofzuigerberging en tevens CV-ketelruimte, ook te gebruiken voor berging van uw koffers en wandelschoenen. Daarnaast de badkamer met douchecabine, toilet en wastafel.

Links aan het einde van de gang betreedt u een sfeervolle, tuingerichte woonkamer, met twee comfortabele leren zetels en een leren tweezitsbank, een salontafel met laden, alles staand op een laminaatvloer. Een grote aluminium schuifpui geeft direct toegang tot het aanliggende zonneterras in de tuin.

In de zelfde ruimte bevindt zich een compleet ingerichte moderne open keuken met vier stoelen aan een ronde grote eettafel. De keuken heeft een complete keukeninrichting zoals glazen, kopjes, borden, bestek, messenset, BK-pannen en met al het kleine keukengereedschap en apparatuur als: gaskookplaat, afzuigkap, koelkast, magnetron/grill, filterkoffiezetapparaat (filter no. 4), waterkoker, tosti-broodrooster, staafmixer, etc.

Rechts aan het einde van de gang bevinden zich twee slaapkamers. Slaapkamer A heeft één tweepersoons bed,140 x 200 cm matras, met nachtkastje aan beide zijde van het bed en veel kastruimte in de kledingkast. Slaapkamer B, twee eenpersoons bedden, 80 x 185 cm matrassen nachtkastjes en een kledingkast.

Voorzieningen

Er is géén WIFI en géén kabel in Villa Belmonte. Verder aanwezige apparatuur en spullen in het huisje.

• Schoonmaakspullen
  • Sauber stofzuiger
  • Flat-screen TV met DVD speler
  • FM/DAB radio met MP3 speler ingang
  • Verrekijker
  • Lichtgewicht foto-statief
  • Map met wandel-, fiets - en autoroutes
  • Map met activiteitenprogramma’s
  • Map met Art-galeries, beeldentuinen etc.
  • Diverse DVD's
  • Leesboeken en lectuur

Indeling en gebruik van Chalet Atelier

Het chalet atelier heeft een grote veranda, eventueel te gebruiken als buitenatelier of als zit- of eethoek. De binnenruimte met elektrisch licht en stopcontacten is te gebruiken als een zogenaamd droog kunstenaarsatelier. Het meubilair bestaat uit kastruimte voor de zelf mee te brengen kunstenaars-benodigdheden, een werktafel, een veldschildersezel, 2 stoelen, een ladekast en een opbergrek.

U kunt gebruik maken van deze faciliteit, door er tekeningen, schilderijen of kunstwerken in andere disciplines te maken. Let wel het is niet de bedoeling dat het atelier gebruikt gaat worden als een werkplaats, waar bijvoorbeeld gelast, gehamerd, geboord, geschaafd of wat dan ook geconstrueerd gaat worden in verband met brandgevaar en geluidsoverlast. De atelierruimte van ‘Villa Belmonte’ is er om hier uw concepten uit te werken tot voorschetsen dan wel direct in kunstwerken uit te voeren, bijvoorbeeld op papier, canvas, houten-panelen en dergelijke.

Het is zeker niet de bedoeling dat de bungalow hiervoor gebruikt wordt, voor dit doel is juist dit atelier ervoor aangeschaft. Breng uw eigen kunstenaarsbenodigdheden in uw kunstdiscipline mee naar Drenthe. Houd het atelier schoon en netjes tijdens uw eigen verblijf en voor de volgende gast, deze is één van uw collega Arti kunstenaarsleden. Er geldt een rookverbod in het atelier.